روشنگران

ساخت وبلاگ

آخرین مطالب

امکانات وب

جنگ تبلیغی سابقه دار شبکه های ماهواره ای و مجازی بر علیه دارالاسلام ایران جنگی تاریخی استارائه دهنده : ابو عمر کندزیبرای بسیاری از مومنین انجام دادن دو کار خیلی سنگین است:اهل جماعت شوند هر چند حاکم بر این جماعت یک شیعی یا یک حنفی یا یکی دیگر از مذهبی دیگر باشد یعنی نمی توانند مثل صلاح الدین ایوبی باشندزمانی که با غلبه بر نفس اهل جماعت شدند، بیان این مطلب هم برایشان خیلی سنگین و سخت است چون به انواع تهمتها متهم می شوند بخصوص از سوی دارودسته ی منافقین و مومنین جاهل به منهج اهل سنت و جماعت.به هر حال در مساله ی امر به معروف و نهی از منکر روش و منهج اهل سنت و جماعت با روش منافقین و دارودسته ی آنها بسیار فرق دارد چه امر به معروف و نهی از منکر در سطح فردی باشد چه در سطح حکومتی .اگر امروز می‌بینم برخی مخذلان و منافق صفتان در شبکه های ماهوراه ای و کانال‌ها و رسانه‌ها کاری جز تهمت و افترا به دارالاسلام و خاصتا مومنین«اهل جماعت» چیز عجیبی نیست!!!چرا که پدر و الگوی اینان یعنی عبدالله بن اُبی بن سلول راس منافقان مدینه و پیروانش در زمان رسول الله ﷺ همیشه در پیِ فرصتی برای ذم و نکوهش یا تخریب شخصیت پیامبرﷺ و مومنین اهل جماعت بر می‌آمدند چرا که پیامبرﷺ و دارالاسلام را مانعی بر سر راه خود می‌دیدند …-پس به ناموس پاک ايشان تهمت زدند-او را به بی عدالتی و ظلم توصیف کردند -ذلت و پستی را به مقام والای رسول الله نسبت دادند-تا جایی که راس منافقان لعنة الله عليه در مورد پیامبر عظيم الشأن چنان بی‌ادبی نمود که گفت:{سگ را پرورده کن سپس به خودت پارس می‌کند}پس سعی در خُرد کردن راس اسلام و راس دارالاسلام و جماعت کاری دیرینه است که همواره منافقان و دشمنان اسلام در سدد آن بر آمده اند تا با این روش حقد و کین روشنگران...
ما را در سایت روشنگران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rawshangarana بازدید : 65 تاريخ : شنبه 18 شهريور 1402 ساعت: 19:29

ابتدايي درسونه/ لومړی درس: دین څه شی دی؟ سیکولران زموږ څخه کوم دین غواړي؟ (۵)“دین” د ټولو خلکو په منځ کې یو له دغو عامو اصطلاحاتو څخه دی، او د دې معنی د پوهیدو لپاره، یو څوک باید په ورته عقیده او مسلک کې د هغې ځانګړې سرچینې ته مراجعه وکړي. يعنې د سيکولرانو په نظر کې ښايي “دين” يوه معنا ولري (په عربي کې = مشرکان، ګوندونه) او موږ د اخرت پېغمبر (صلى الله عليه و اله و صحبه و سلم) په شريعت کې بله معنا ليدلاى شو.د مثال په توګه: سیکولرستان د فرانسوي کلمې religion «دین» تعریفوي چې معنی یې “مذهبي ټولنه” او د لاتیني کلمهreligionemلري “د مقدس شیانو درناوی، د خدایانو درناوی، د انسانانو او خدایانو ترمنځ اړیکه” چې البته، ریښې لري. په لاتیني کلمهreligio.ایمیل درخیم، چې ځینې یې په لویدیځ کې د سیکولر ټولنپوهنې بنسټ ایښودونکي په توګه پیژني، په ساده توګه او په ورته لغوي او لاتیني معنی باندې تکیه کولو سره، “دین” د غیر مادي نړۍ او غیر محسوس شیانو پورې اړوند د افکارو او باورونو د یوې ډلې په توګه تعریف کړ. د حواسو سره پیژني، او هغه شیان چې د سترګو سره نشي لیدل کیدی، دا دیني شیان دي. يعنې د هغه په ​​سيکولريستي تعريف کې “دين” د دنيا او مادې له نړۍ سره هيڅ تړاو نه لري. دا تعریف د “دین” څخه د ټولو سیکولرانو تصور او تمه ده. + نوشته شده در شنبه ۱۴۰۲/۰۶/۱۸ ساعت 11:43 توسط روشنگر  |  روشنگران...
ما را در سایت روشنگران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rawshangarana بازدید : 70 تاريخ : شنبه 18 شهريور 1402 ساعت: 19:29

درس های مقدماتی/ درس اول: دین چیست؟ سکولاریست ها از ما چه دینی می خواهند؟ (۵)«دین» هم یکی از همین اصطلاحات مشترک میان تمام انسان هاست که برای پی بردن به معنی و مفهوم آن، ناچاراً باید به منبع خاصش در همان عقیده و مسلک مراجعه کرد. یعنی «دین» ممکن است در نزد سکولاریست ها (به زبان عربی = مشرکین، احزاب) یک معنی بدهد و نزد شریعت پیامبر خاتم صلی الله علیه و سلم معنی متفاوت تری را مشاهده کنیم.به عنوان مثال: سکولاریست ها، «دین» را از واژه ی فرانسوی religion به معنای «جامعه ی دینی» و واژه ی لاتین religionem به معنای «احترام به چیزی مقدس، احترام به الهه ها، رابطه ی بین بشر و خدایان» تعریف کرده اند که البته ریشه در واژه ی لاتین religio دارد.امیل دورکیم که نزد عده ای به بنیان‌گذارجامعه‌ شناسی سکولار در غرب شناخته شده، به صورت ساده و با تکیه بر همین معنی لغوی و لاتینی آن، «دین» را دسته ای هم بسته از عقاید و باورهای مربوط به عالم غير مادی و امورغیر قابل حس با حواس، و امور غیر قابل رؤيت با چشم، یا همان امور لاهوتی می داند. یعنی«دین» در تعریف سکولاریستی او، ارتباطی به دنیا و عالم ماده ندارد. این تعریف، برداشت و انتظار تمام سکولارها از «دین» است + نوشته شده در شنبه ۱۴۰۲/۰۶/۱۸ ساعت 11:51 توسط روشنگر  |  روشنگران...
ما را در سایت روشنگران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rawshangarana بازدید : 67 تاريخ : شنبه 18 شهريور 1402 ساعت: 19:29

دوقطب متضاد یا راه کج؟ آیا علمای حوزوی قادر به دروس دانشگاهی اند؟ارائه دهنده : رمضان ترکمن لب لباب قضیه توانایی علما نه.بلکه مشکل نفس طرح سوال است.که چرا ما از صدها سال بدینسو زمینه ساز همچو سوال شدیم؟چرا نمیپرسیم که چگونه این تقسیم بندی علوم بنام؛علوم دنیوی و اخروی یا علوم عصری و دینی بوجود آمد؟در حالیکه ما در آموزه های اسلامی خود فقط علوم اسلامی و غیر اسلامی داریم و بس.علوم که در آن مصالح دنیا و آخرت انسان ها با تمام اشکالش نهفته اسلامی و علوم که به ضرر بشر بوده انسان را بسوی انحراف سوق دهد علوم غیر اسلامی است.چرا در هند و پاکستان افغانستان مدارس جداگانه ایجاد شد؟چرا اکثر شاگردان مکاتب ما از اداب وضو و تیمم بیخبرند؛ و نیم از علمای ما از حدود و اقلیم جغرافی کشورهای اسلامی خبری ندارند؟چرا ما از بعضی رشته های علوم کاملا بیگانه ماندیم و انس نگرفتیم؛ گویی بعضی از این علوم در سیاره دیگری باشد.هنوز که هنوز است حاضر نیستیم در مناهج و نصاب مکاتب و مدارس تغیر آوریم.مدارس رسمی بنام عصری یا دولتی بیشتر با برنامه و نصاب وارداتی از غرب اداره میشود؛ که از صنف اول تا مافوق دکتورا؛ مصارف آن از قلم و کتاب و میز و تعمیر گرفته تا فراغت شاگردانش بدوش بودجه دولت میباشد؛ و فارغینش با اسناد رسمی کاریابی مورد قبول در ادارات دولتی با معاش تضمین شده؛ و بعد از ختم شغل هم با امتیاز پول تقاعدی و دارای زندگی مرفه اقتصادی مطمئن.متاسفانه آنطرف موسسات که آموزش دینی علوم قرآن و سنت و فقه (علوم اصلی) را به عهده دارند، در مدارس نیمه در و دروازه؛ با ساخت و ساز ابتدایی؛ نان قاق وظیفه و چنده ای کمک اهل خیر عشر و ذکات.چرا این دوگانگی ؟و اهم علت رضایت مسولان امور در این تبعیض و در این همه مدت زمانی طویل.درست است روشنگران...
ما را در سایت روشنگران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rawshangarana بازدید : 46 تاريخ : دوشنبه 13 شهريور 1402 ساعت: 7:46

قطعنامه گردهمایی علمای کرام و متنفذین ولایت کابل.بسم الله الرحمن الرحیم۱ــ مردم و علمای کرام و متنفذین ولایت کابل، امارت اسلامی افغانستان را ثمره قربانی ها و زحمات فراوان مردم مجاهد افغانستان میداند و حمایت آنرا وجیبه شرعی و ملی می داند.۲ــ علمای کرام و متنفذین از امارت اسلامی میخواهد که در تعامل با جهان با درنظرداشت شریعت اسلامی، استقلالیت، حیثیت افغانستان و مصالح ملی و به تقاضای عصر حاضر از عملکرد لازمی کار گیرند و از جامعه جهانی میخواهند که با نظام حاکم افغانستان و با درنظرداشت واقعیت های عینی برخورد مسئولانه و تعامل نمایند تا اینکه در میان طرفین زمینه تفاهم و تعامل کامل رسمی برقرار گردد.۳ـــ امارت اسلامی افغانستان سیاست خارجی اقتصادمحور خویش را با همسایه ها و منطقه توسعه دهند تا در صادرات و واردات وطن سهولت ها بیشتر شود و برای محصولات افغانی بازاریابی صورت گیرد.۴ــ شرکت کنندگان مجلس از تجار و سرمایهگذاران میخواهند سرمایهگذاری در کشور را افزایش داده تا زمینه کار برای هموطنان ایجاد گردد.۵ــ شرکت کنندگان مجلس از امارت اسلامی افغانستان میخواهند در استخراج معادن و از شهرها در ساخت و ساز تعمیرات در قوانین و بیوروکراسی آن سهولت ایجاد نماید. موانع شغلی از بین برده شود و فرصت کاری برای هموطنان مساعد گردد.۶ـــ اشتراک کنندگان مجلس بنا بر ضرورت های علوم دینی و عصری و بخاطر تقویت مراکز تعلیمی در کشور تأکید دارند و از امارت اسلامی افغانستان میخواهند که با درنظرداشت ارزش های اسلامی و عنعنان افغانی توجه نموده و درین راستا اقدامات جدی نمایند.۷ــ اشتراک کنندگان مجلس، مبارزه با مواد مخدر، جمع آوری معتادین، رسیدگی به مشکلات تک گدایان، جلوگیری از آن نوع برنامه ها و عنعنات که باعث گمراهی روشنگران...
ما را در سایت روشنگران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rawshangarana بازدید : 50 تاريخ : دوشنبه 13 شهريور 1402 ساعت: 7:46

نقدی بر «المرصاد» رسانه تبلیغاتی اداره استخبارات طالبان در نشر دروغپراکنی نسبت به تشیعارائه دهنده: سید نور الدین بخاریمذاهب مختلف اسلامی از درون خود به فرقه های مختلفی تقسیم شده اند و در میان این فرقه ها دسته هائی منحرف وجود دارند که به آنها غلاة میان این مذاهب گفته می شود که ابتدا توسط همان مذهبی که از دل آن بیرون آمده اند محکوم و طرد و حتی تکفیر شده اند بعد از سوی سایر مذاهب اسلامی.کسی که با استناد به غلاة میان هر مذهبی در مورد همان مذهب قضاوت کند واقعاً دچار ظلم آشکاری شده است و این ظلم یا از سوی دوستان جاهل صورت می گیرد یا دشمنان آگاه که هدفی جز تولید نفرت میان مسلمین و مشغول کردن مسلمین و در نهایت تولید جنگ داخلی میان مسلمین ندارند.شیعه ستیزی یا حنفی ستیزی و حنبلی ستیزی و شافعی ستیزی و غیره توسط مذاهب مخالف تجربیات تلخی است که در طول قرنهای گذشته هر یک از مذاهب اسلامی توسط مذهب مخالف در بغداد و شام و خراسان و اصفهان و ری و… تجربه کرده است و اگر دقت شود پشت تمام این جنگهای میان مذاهب اسلامی سه دست وجود داشته است:حاکمیتهای ظالم و فاسد که بیشترین تاثیر را در مشغول کردن مسلمین به مسلمین داشته انددارودسته ی منافقین که اتحاد و یکدست بودن مسلمین را خطری برای خود می دانند و به عنوان ستون پنجم دشمنان خارجی اکثراً بلندگوی دشمنان خارجی هستند و جنگ رواین نیابتی را از سوی دشمنان خارجی بر مسلمین تحمیل می کنند.جاهلین و متعصبین که حتی از فقه امام مذهب خود هم بی خبرند و با چنگ زدن به فتواهای آلوده ی چند مولوی و آخوند و مُلای گذشته که در مورد فرقه های غلاة میان مذاهب صادر کرده اند هم اکنون آن فتوا را در مورد تمام پیروان آن مذهب به کار می برند.اگر ما توسط گروه دوم و سوم مطالبی خلاف واق روشنگران...
ما را در سایت روشنگران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rawshangarana بازدید : 53 تاريخ : دوشنبه 13 شهريور 1402 ساعت: 7:46

امیر خان متقی سرپرست امور خارجه امارت اسلامی افغانستان: در مجالس بین المللی نیز وعده و اطمینان داده شده است که جهانیان از مخالفین نظام کنونی افغانستان حمایت نمی‌کنندارائه دهنده : سید نور الدین بخاریدر واکنش به سخنان شرم‌آور دوستُم خائن در نشستی که با دیگر سران قومی داشت که اظهار داشت ما شهید و قربانی دادیم و افغانستان را به آمریکایی‌ها دادیم و آمریکائی ها با ۱۲ عسکر صاحب افغانستان شدند و ما بریشان زندانی گرفتیم و گوانتامو را پر کردیم و…. اما آنها در حق ما نامردی کردند….مناصران امارت اسلامی در سایت رسانه ای امارت اسلامی نکته ی مهمی را اعلام کردند و گفتند:شما رهبران فراری، افغانستان را مفت ندادید، معامله کردید میلیون میلیون دالر از سازمان سیا و حکومت آمریکا گرفتیدمردم را ساده فرض نکنید!در این پاسخ، نکته ی بسیار مهمی نهفته است، نکته و مورد دیگر در سخنان اخیر مولوی امیر خان متفی نهفته است.مولوی امیر خان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه در نشست بزرگ علماء و متنفذین که در تالار لویه جرگه برگزار شده است، گفت:*ضعف افغانستان به زیان همه است، در مجالس بین المللی نیز وعده و اطمینان داده شده است که جهانیان از مخالفین نظام کنونی افغانستان حمایت نمی‌کنند* . + نوشته شده در جمعه ۱۴۰۲/۰۶/۱۰ ساعت 6:12 توسط روشنگر  |  روشنگران...
ما را در سایت روشنگران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rawshangarana بازدید : 47 تاريخ : شنبه 11 شهريور 1402 ساعت: 17:32

عضو مجلس شورای اسلامی دارالاسلام ایران: تصور'>تصور برخی از افراد که طالبان تروریست اند تصور خلاف واقعیت است!…فرصت‌هایی که برای تأمین منافع ما وجود دارد، نباید از دست برود.سید محمود نبویان، عضو مجلس شورای اسلامی دارالاسلام ایران که اخیراً با هیأتی از مجلس نمایندگان این کشور به کابل سفر کرده بود، گفته است که تصور برخی از افراد که طالبان تروریست اند، تصور «خلاف واقعیت» است.سید محمود نبویان گفت: امروز از لحاظ فرهنگی «تحولات زیادی» در طالبان ایجاد شده افزوده است و «امنیت شیعیان افغانستان تأمین شده است.»او گفت: «در زمان اشرف غنی و به دستور امریکا، داعش گروه‌های مختلفی را در مرز ایران و افغانستان برای ایجاد ناامنی مستقر کرده بود؛ اما طالبان گروه داعش را در مرز ایران تارومار کردند.»نبویان به نقل از چند تن از علمای شیعه گفته است: «در دیدار ما تأکید آنان بر این بود که شیعیان امسال آزادانه مراسم عید غدیر را در افغانستان برگزار کردند، هم‌چنین امنیت خوبی برای برگزاری مراسم عزاداری ایام محرم در این کشور تأمین شده بود.»نبویان تاکید کرد: « *فرصت‌هایی که برای تأمین منافع ما وجود دارد، نباید از دست برود. اگر ما فرصت‌ها را از دست دهیم، کشورهای دیگر از این فرصت‌ها بهره می‌برند. ما باید از ظرفیت همسایگان خود استفاده کنیم و هدف اصلی سفر هیئت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران به افغانستان این مسئله بود* .» + نوشته شده در جمعه ۱۴۰۲/۰۶/۱۰ ساعت 6:15 توسط روشنگر  |  روشنگران...
ما را در سایت روشنگران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rawshangarana بازدید : 46 تاريخ : شنبه 11 شهريور 1402 ساعت: 17:32

آشنائی با فرمانده: ابومصعب عبدالودود و سازمان القاعده در غرب اسلامیارايه دهنده : مجاهد مهاجردر میان اهل سنت اکثریت کسانی که به سازمانهای جهادی ضد آمریکائی پیوسته اند و با اشغالگران به جهاد و نبرد برخاسته اند از تحصیلکردگان دانشگاه و به نحوی جدای از طبقه ی مُلاهای رسمی و حکومتی بوده اند یکی از این افراد شخصیتی الجزایری تبار به نام «عبدالمالک دروکدال» ملقب به «ابومصعب عبدالودود» می باشد که رهبریت «القاعده در مغرب اسلامی» را بر عهده داشت.«دروکدال» (متولد ۲۰ آوریل ۱۹۷۰ در روستای «زیان» از توابع ولایت «البلیده» در شمال «الجزایر») در جریان تحصیل وی در دانشکده «فنی» دانشگاه «البلیده» در سال ۱۹۹۲ با تفکرات جهادی آشنا شد و بعد از پایان تحصیلات به مجاهدین مستقر در کوه ها پیوست.در بیانیه مورخ ۱۳ سپتامبر ۲۰۰۶، «دروکدال» از ائتلاف رسمی جماعت «الدعوة و القتال» و تشکیلات «القاعده» خبر داد و خودش نیز با «اسامه بن لادن» قت تشکیلات بیعت کرد. در بیانیه ۲۴ ژانویه ۲۰۰۷ اعلام کرد که در نتیجه ادغام این دو تشکیلات و پس از رایزنی با «بن لادن»، جماعت «الدعوة و القتال»، به تشکیلات «القاعده در کشورهای مغرب اسلامی» تغییر نام داد.«دروکدال» طی مصاحبه ای با روزنامه «نیویورک تایمز» در ژوئیه ۲۰۰۸ بار دیگر، مسئولیت پیوستن جماعت «الدعوة و القتال» به تشکیلات «القاعده» را به صورت رسمی اعلام کرد.تا زمانی که شیخ اسامه بن لادن زنده بود تمرکز القاعده تنها بر آمریکا و ناتو و مزدوران آن بود و از هر گونه درگیری داخلی با مسلمین دوری می کرد به همین دلیل «القاعده در کشورهای مغرب اسلامی» بر کفار اشغالگر خارجی و مزدوران و منابع آنها تمرکز کرده بودند به همین دلیل:حملاتی که در اکتبر ۲۰۰۶ با خودروهای بمب گذاری شده به دو پاسگا روشنگران...
ما را در سایت روشنگران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rawshangarana بازدید : 48 تاريخ : شنبه 11 شهريور 1402 ساعت: 17:32

شعار شام_الحبیـــــــــــــــــــــــــب و جنایت به سبک احزاب ۷گانه و ۸گانه در کابل افغانستانارايه دهنده : مجاهد مهاجرهمه ی مردم افغانستان خاطرات تلخ جنگ احزاب مختلف قبل از آمدن عمر سوم رحمه الله را به یاد دارند بخصوص مردم کابل.در این جنگها گاه افراد یک محله طرفدار یک حزب بودند و افراد یک محلات دیگر از احزاب دیگر طرفداری و حمایت می کردند و گاه از میان یک فامیل و خانواده طرفداران چند حزب وجود داشت و زمانی که جنگ شروع می شد از هر کسی کشته می شد به ضرر مردم مسلمان منطقه بود.مدتهاست که در شمال سوریه هم چنین جنگ و فتنه ای وجود دارد؛ عده ای از احزاب به نام اهل سنت در طرف آمریکا و ناتو قرار گرفته اند و حتی تانکها و نفربرهای ناتو و حکومت سکولار ترکیه در مناطق تحت حاکمیت آنها آزادانه حرکت می کنند و اعلام جنگ و صلح این گروهها مثل دارودسته ی جولانی و احرارالشام و ارتش آزاد و… در دست ترکیه و آمریکاست و جاسوسی اینها برای خاص و عام واضح و آشکار شده است چنانچه بارها شیخ ابومحمد مقدسی از حامیان سابق گروه جولانی به جاسوس بودن جولانی و دارودسته ی جولانی برای ترکیه گواهی داده است.در این طرف هم حکومت بشار است و متحدین آن چون ایران و روسیه؛ اما نکته ی مهم این است که روستها و شهرها و مناطق تحت حاکمیت هر دو که هر چند وقت یکبار مورد حکملات راکتی و بمباران های هوائی قرار می گیرند همه از اهل سنت هستند.به عنوان مثال بعد از چند مدت که دارودسته ی جولانی موفق به پرتاب چند راکت شده اند و طی آن دهها مسلمان بی گناه را به همراه چند سرباز بشار اسد کشته اند بدون ذکر تعداد کشته ها از مسلمین غیر مسلح و بی گناه با سر و صدای زیاد می گویند: الله اکبرالله اکبر ولله الحمد … نیروهای جنایتکار اسد با چند راکت مورد حمله روشنگران...
ما را در سایت روشنگران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rawshangarana بازدید : 49 تاريخ : چهارشنبه 8 شهريور 1402 ساعت: 17:51

تعیینات، انتصابات جدید مولوی هبه الله رهبر امارت اسلامی افغانستانبر اساس حکم مولوی هبه الله رهبر افغانستان تعیینات ذیل صورت گرفت:۱. والی قبلی لوگر، مولوی عبدالعلی قدرت الله بحیث والی ولایت پروان.۲. والی قبلی تخار، مولوی ضیاء الرحمن مدنی بحیث والی ولایت لوگر.۳. والی قبلی پروان، مولوی عبیدالله امین زاده بحیث والی ولایت تخار.‏۴. قومندان امنیه قبلی ولایت غور، سید محمد حنیف عباده، بحیث قومندان امنیه ولایت بامیان.۵. قومندان امنیه قبلی ولایت بامیان صدیق الله شاهین بحیث قومندان امنیه ولایت غور.۶. قومندان امنیه قبلی ولایت کاپیسا، مولوی ضیاء الحق بحیث قومندان امنیه ولایت تخار.۷. والی قبلی ولایت کنر، حاجی محمد عثمان بحیث قومندان امنیه ولایت کاپیسا.۸. قومندان امنیه قبلی ولایت جوزجان، ملا سراج الدین، بحیث قومندان امنیه ولایت فاریاب.۹. رئیس قبلی شورای علمای ولایت کندز، شیخ صنیع الله فرهمند، بحیث رئیس محکمه نظامی زون کندز.۱۰. سرپرست قبلی محکمه نظامی زون کندز شیخ عبدالوارث، بحیث رئیس محکمه نظامی زون بلخ تعیین شدند.برای همه در کارهای آنان اخلاص و موفقیت را استدعا داریم. + نوشته شده در چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۶/۰۸ ساعت 11:26 توسط روشنگر  |  روشنگران...
ما را در سایت روشنگران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rawshangarana بازدید : 45 تاريخ : چهارشنبه 8 شهريور 1402 ساعت: 17:51

«نجدیت» رسمی آل سعود، عمیلِ دستگاه‌های استخباراتی طواغیت ارايه دهنده : محمد داود مرادی همه می دانیم که «نجدیت درباری» و رسمی همیشه توجیه گر دستورات و اعمال حکام و دربار بوده است چون در رژیم آل سعود نوعی سکولاریسم یا جدائی دستگاه حاکمیت از دستگاه مُلاهای مذهبی وجود دارد و هیئت کبار علمای آن و مفتی های این هیئت نمادی از استفاده ی مذهب در اختیار سیاستهای حکام بوده است نه اینکه حاکمیت و سیاست در اختیار دین باشد. با این وجود به این خیزش جدید «نجدیت درباری» معاصر می پردازیم و در ابتدا با تأكيد بر “جامیون آل سعود” نگاهی مختصر به نشأت مداخله می‌‌اندازیم. به جنگ دوم خلیج فارس رجوعی می‌کنیم. در سال ١٤١٦هجری قمری محمد امان الجامي که شخصی اتیوپیائی بود سیاست‌های دولت وقت آل سعود را طی فتواهای ناشرعی تایید می‌نمود؛ از جمله به ورود نیروهای آمریکای سکولار مهر تایید می‌زد و در همین راستا دولت آل سعود را یاری می‌داد.پس از او و با معرفی شخصی دیگر بنام “ربیع بن هادی المدخلی” سیاست‌های آل سعود با ادبیاتی شبه اسلامی برای عوام و علما و طلبه های دینی تائید می‌شد؛ ربیع همان سیاست‌های استادش را با شدت بیشتری ادامه داد. او پا فراتر نهاد و تمام کسانی که حتی قلبا با طاغوت آل سعود همراهی نمی‌کرد؛ با لفظ مبتدع و خارجی مخاطبه می‌نمود.فرقه‌ی مدخلی مثل تمام نجدیت در درون خود کشمکش‌های زیادی را سپری می‌کنند. از یک طرف ” محمد سعید رسلان” و از طرف دیگر “محمد بن هادی المدخلی” و “عمر بازمول” قصد دارند پس از مردن ربیع المدخلی به رهبری این فرقه گمراه برسند. آنچه که عیان است این جریان نسل به نسل در خدمت به طواغیت متشددتر می‌شوند. و چیزی هم که بر غالب تحلیلگران آشکار است این است که استخبارات سعودی با چراغ سبز ربیع روشنگران...
ما را در سایت روشنگران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : rawshangarana بازدید : 46 تاريخ : چهارشنبه 8 شهريور 1402 ساعت: 17:51